::Tolong Penuhkan Tabung Kahwin Saya::

Tuesday 19 June 2012

Adakah aku masih Paranoid.......

--- > Paranoid adalah satu proses pemikiran yang dipercayai akan banyak dipengaruhi oleh   kebimbangan atau takut, sering tidak rasional dan angan-angan. Pemikiran paranoid biasanya termasuk kepercayaan menindas, atau kepercayaan konspirasi mengenai ancaman yang dilihat ke arah diri sendiri. (contohnya "Semua orang adalah untuk mendapatkan saya.") Membuat tuduhan palsu dan kesangsian umum yang lain juga sering menemani paranoia. Sebagai contoh, satu kejadian kebanyakan orang akan melihatnya sebagai kemalangan atau kebetulan, seorang yang paranoid mungkin percaya adalah disengajakan. Walau bagaimanapun, hanya kerana seorang individu adalah paranoid tidak semestinya  apa yang mereka syak wasangka itu adalah palsu,..











Adakah aku masih paranoid? Kebimbangan melanda diri......kisah silam still bermain didalam fikiran aku apabila aku memandang riak muka jiran2 aku seolah2 mereka sedang memperkatakan sesuatu yang tidak baik pada aku...mereka seolah2 mentertawakan aku...


Kerisauan, ketakutan menyelebungi diri aku..sehinggakan aku tidak ingin keluar dari rumah dan takut mengadap kehidupan aku..adakah mereka benar2 sudah melupakan kisah lalu ku? ak boleh untuk buat biasa2 sahaja..tp masyarakat sekeliling aku? boleh kah mereka? Sesungguhnya hanya Tuhan sahaja yang tahu perasaan yang membenak didalam diriku ini....

Aku ingin lari dan pergi jauh dari orang yang pernah mengenali ku sebelum ni...aku bukan lah seperti dulu lagi...tapi benar kata orang, "sekali kita berbuat kejahatan orang akan ingat sampai bila2''....aku perlu keluar dari masalah ini...aku cuba untuk mencari kebahagian aku sendiri, tetapi perlukah aku membelakangi keluargaku? aku buntu..........

''Ya Allah,...kau jauhkan lah aku dari prasangka buruk manusia ya Allah...sesungguhnya aku hanya insan lemah yang mudah melakukan kesilapan...dan hanya kau jua yang Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihani''....Amin ya rabbal alamin......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

:Klik, Klik, Klik::